یکی از زیباترین غروب‌های جزیره کیش را می‌توانید در ساحل کشتی یونانی مشاهده کنید. این کشتی که در روزی تابستانی حوالی سال 1345 در نزدیکی روستای باغو در جزیره کیش به گل نشسته است همچنان در آب‌های این جزیره جا خوش کرده است. تلاش‌های 80 روزه مردم جزیره و کمک گرفتن از یدک کشی هلندی نیز در آن زمان‌ها نتوانست سرنوشت این کشتی به گل نشسته را تغییر دهد.

این کشتی در گذشته بین مالکان زیادی جابجا شده و در سال‌های استفاده از آن نام‌های متعددی داشته، کولا اف آخرین نام این کشتی و شخصی یونانی آخرین مالک این کشتی مرموز بوده‌اند.

علت به گل نشستن کشتی یونانی کیش

شایعات متعددی پیرامون به گل نشستن این کشتی وجود دارد که از قوی‌ترین آن‌ها می‌توان به گرفتن حق بیمه از شرکت بیمه انگلیسی نام برد. البته برخی نیز مه آلود بودن هوا، نبود فانوس دریایی در جزیره و کمبود دید ناخدا را دلیلی برای این موضوع می‌دانند اما در این میان برخی نیز از عشق ناخدا به دختری به نام مریم در روستای باغو که نزدیک‌ترین روستا به این کشتی می‌باشد سخن به میان می‌آورند و فکر می‌کنند که شاید ناخدا برای نشان دادن عشقش به این دختر دست به این کار زده است. با این حال تا به این لحظه دلیل قطعی و مشخص شده‌ای برای به گل نشستن این کشتی یونانی پیدا نشده است.

آیا امکان دیدن داخل کشتی یونانی  وجود دارد؟

با توجه به اینکه کشتی یونانی سال‌های زیادی است که در آب قرار دارد، داخل و بدنه آن دچار فرسایش شده و از نظر سازمان میراث فرهنگی هزینه‌های برآورد شده برای تعمیر و بازسازی آن توجیه اقتصادی ندارد لذا به مرور و در طی سال‌ها این کشتی بیشتر در آب فرو رفته و فرسوده‌تر خواهد شد. با بالا گرفتن زنگ خطر نابودی این کشتی، تعدادی از افراد ماجراجوی غواص و قایق‌ران این ریسک را به جان خریده و با سفر به درون کشتی فرسوده تصاویری از داخل کشتی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند تا آیندگان در صورت ریزش کشتی بتوانند علاوه بر لذت بردن از عکس‌های بیرون کشتی، فضای درون این جاذبه ی گردشگری کیش  را نیز مشاهده کنند.

بازدید از کشتی وینانی در غروب آفتاب

بهترین زمان روز برای بازدید از کشتی یونانی

ناپدید شدن خورشید در دریا و نارنجی شدن فضای آسمان و سطح دریا، بک‌گراندی بسیار رویایی برای کشتی یونانی در هنگام غروب آفتاب می‌باشد. در صورتی که قصد بازدید از این کشتی زیبا را دارید پیشنهاد ما به شما هنگام غروب آفتاب است زیرا می‌توانید بهترین عکس‌های سفرتان را در این زمان و مکان ثبت کنید. هنگام مناسبت‌های خاص نیز کشتی با نورهای رنگی تزینن می‌شود که در این زمان‌ها بهتر است شب به دیدن این کشتی زیبا بروید.

تفریحات اطراف کشتی یونانی

در اطراف ساحل کشتی یونانی تفریحات متنوعی برای خوش گذراندن گردشگران فراهم شده است که پس از بازدید از کشتی می‌توانید از آن‌ها نیز لذت ببرید. اسب سواری و شتر سواری از تفریحات مهیجی هستند که می‌توانید آن‌ها را در کنار ساحل تجربه کنید. هم چنین پارک ساحلی زیبایی با مجسمه‌های متنوع در ساحل کشتی یونانی ساخته شده است که در حال توسعه نیز می‌باشد، در حال حاضر این پارک شامل کافه، رستوران و آمفی تئاتر است که قرار است سالن‌های  ورزشی نیز به آن افزوده شوند.

حتما در یکی از روزهای سفر خود، بازدید از کشتی یونانی را قرار دهید. این کشتی در فاصله ۱۵ کیلومتری جزیره کیش قرار دارد و شما به سادگی می‌توانید با یک تاکسی دربست خود را به آن جا برسانید. هتل تعطیلات کیش سفر خوبی را برای شما آرزومند است.